Tuesday 31 July 2012

itu dinamakan low confident

assalammualaikumm....
.korang pernah rasa low confident tak??
 dengan tubuh badan yang comel ni mesti jadi penghalang bagi korang untuk melakukan something kan? kan? kan? (kalau betul sila angguk banyak kali.. hehe)..

antara situasi yang  buat korang low confident ;

 (1) *kawan*
dara: eh!kelas kita ada budak baru lah jom tegur jom!
minah: ala.. budak baru  tu cantik, putih, kurus, gojess boom kebabomm.. tak kan dia nak kawan dengan aku :-(
dara: -_-

 (2) *percintaan*
minah: eh! aku dah lama betuk minat ujang tu @_@
dara: la..  awat pendam lama2 pi sana habaq kat dia ko suka dia..
minah: tak nak la.. aku mana layak untuk dia, dia hensem, kurus.. nak ke dia orang macam aku ni.. :-(
dara: -_-

(3) *bergaya*
dara: eh baju ni cantik! cepat beli boleh lah bergaya pergi function tu nanti
minah: ala orang macam aku ni pakai apa pon tetap tak nampak cantik
dara: -_-

(4) *beli baju*
minah masuk kedai baju
penjual: yea boleh saya bantu. adik nak beli baju apa? saiz bape?
minah: senyum.geleng kepala terus keluar kedai
penjual:-_-


antara empat2 situasi ni korang pernah buat yang mana?huhuh aku? mestilah aku pernah buat salah satu darinya.. hahaha... biasa lah tu..
tapi apa pon korang kena kuatkan semangat and bulid confident dalam diri korang. saiz badan buka penghalang untuk korang berjaya. ingat! kita semua sama..
tujelah kot nasihat dari aku. aku pon bukan terer sangat. tapi aku respect gila dekat org yang mempunyai tubuh badan yang besar tapi mempunyai confident yang tinggi... diaorg tak kisah apa orang nak cakap..
itu lah BAGUS!



No comments:

Post a Comment