Friday 27 July 2012

cinta ditolak (part 2)

assalammualaikum...  mari kita sambung cerita yang tertanguh semalam (padahal sengaja ditangguhkan) kehkeh.. ok lepas aku dh bg no telepon aku kat dia aku terus marathon jalan laju tanpa menoleh kebelakang lagi..  terus laju2 pergi kedai kawan aku sambil buat muka bangga tunjuk barang yang aku beli tadi.. kawan aku terus buat muka terkejut beruk (sikit lagi nak jadi beruk) sambil tanya dah bagi.. aku angguk2 kepala sambil tersenyum simpul mnunduk kan kepala.. hahaha.. then dia talu aku dengan macam2 soalan. sambil aku rancak mjawab soalan dia aku rasa gelimat dlm poket aku.. yea ada msg masuk.. terus jantung aku beedegup dengan laju bagai kompang dipalu.. aku bukak msg tu... yae seperti dijangkakan dia msg aku.. dia tnya aku sape.. saat tu aku ase aku dah bertukar jadi rama2 melayang2 terbang.. kehkehkeh.. then sejak tu kitaorg pon berbalas msg and start calling2.. dia ada ckp btol ke aku suka dia.. sbb diapon suka aku.. saat tu aku rasa mungkin dialah lelaki yang boleh terima aku seadanya.. dia pernah tanya kenapa aku gemok. mkn bnyk ke?time tu aku dh sentap sikit.. aku ckp itu isu sensitif bg aku.. dia ckp oklah dia xkisah pon aku gemok ke apa.. sampai lah satu hari dia bg msg dekat aku cakap "terima kasih sebab aku menyayangi dia.. tp dia xboleh terima aku sebab aku gemok.. tp dia nk carik awek baik macam aku..( aku taw tu nak sedapkan hati aku je) time tu hanya tuhan taw sedihnya hati aku.. diam2 aku nages..  aku nages bukan sebab aku ditolak.. tp sebab aku ditolak kerana fizikal aku.. wuwuuu.. lpas tu dia kol dia tnya aku marah ke? aku cakap tak. dia tnya lagi nages ke? aku ckp tak.. tp time tu air mata aku dh macam air terjun ulu bendul dah.. kehkeh.. aku kasi adjust suara aku biar tak ketara sgt.. and skang bila jumpa dia aku rasa ganjal gila... lps tu aku jadi mcm low confident sekejap.. tp slow2 aku build confident aku balik... pape pon hidup perlu diteruskan..ramai lagi orang lain yang sayang aku... peace yaww.. :-) tamat...

No comments:

Post a Comment